ŞANLIURFA ECZACI ODASI
SOSYAL MEDYA KULLANIMININ SINIRLARI hk.
Geri
14.11.2025 15:14

27. BÖLGE ŞANLIURFA ECZACI ODASI

YÖNETİM KURULUNCA

YAPILAN ÇALIŞMALAR

 

Konu: SOSYAL MEDYA KULLANIMININ SINIRLARI

İl meslek bünyesinde oluşan bilgi kirliliği ve üyelerden gelen talepler doğrultusunda konu yönetim kurulunda değerlendirilmiş, yürürlükteki 12.11.2025 tarihli “Sağlık Hizmetlerinde Tanıtım ve Bilgilendirme Faaliyetleri Hakkında Yönetmelik” incelenerek sosyal medya kullanımına ilişkin aşağıdaki güncel ve mevzuata tam uyumlu esasların oluşturulmasına karar verilmiştir.

Alınan Kararlar:

1)  Eczane adına sosyal medya hesabı açılmamalıdır. Eczacının kendi adıyla sosyal medya hesabı açmasında sakınca bulunmamaktadır. Unvan kullanımında herhangi bir kısıtlama yoktur; içerikler mevzuat sınırlarına uygun olmalıdır.

2)  Eczane adı, adresi ve iletişim bilgisi; harita uygulamaları, rehberler ve temel bilgilendirme amaçlı platformlarda paylaşılabilir. Ancak bu bilgiler sosyal medya içeriklerinde reklam, yönlendirme veya üstünlük algısı oluşturacak biçimde kullanılamaz.

3)  Ücret, kampanya, indirim, promosyon, yönlendirme, “eczane günleri”, “cilt bakımı günü”, “stoklarımızda”, “eczanemize bekleriz” gibi ifadeler kesinlikle kullanılamaz. Teşekkür ve memnuniyet içerikleri paylaşımı yasaktır.

4)  Marka, ürün veya firma tanıtımına yönelik içerikler paylaşılamaz. Sponsorlu içerik kullanımına izin verilmemektedir. Ürün veya firma internet bağlantısı verilemez.

5)  Görsel içerik paylaşımlarında yönetmeliğin ilgili maddeleri esas alınır. Bu kapsamda:

-  Bilgilendirici görseller serbesttir,

-  Eczacıyı veya eczaneyi ön plana çıkaran görseller yasaktır,

-  Hasta görüntüsü, öncesi/sonrası fotoğrafı paylaşımı yasaktır,

-  Yorum, beğeni ve paylaşım seçenekleri kapalı olmak zorundadır,

-  Marka öne çıkarıcı yakın çekim ambalaj paylaşımları yapılamaz.


6)  Paylaşılan sağlık bilgilerinin bilimsel ve kanıta dayalı olması zorunludur. Bilimsel geçerliliği olmayan tedavi, ürün veya yöntem önerilemez.

7)  Sosyal medya veya diğer dijital mecralarda rıza olmaksızın kişilere mesaj gönderilerek tanıtım yapılamaz. Sponsorlu hedefli reklam kullanımı yasaktır. Arama motorlarında kayıt yapılabilir ancak öne çıkarıcı nitelikte olamaz. Sosyal medya üzerinden hastalara doğrudan mesaj yoluyla tedavi, teşhis veya ürün önerisi yapılmamalıdır.

8)  Bu kararların uygulanmasına ilişkin denetim Odamız Denetleme Komisyonu tarafından yapılacak olup, aykırılık durumunda Haysiyet Divanı süreci yürütülecektir.

Gereğini bilgilerinize arz ederiz.

 

 

Ecz. Mehmet Gökhan Yılan Ecz.

Mustafa Gömük

Ecz. Gökçe Aksoy Acar

Ecz. Muhammed Can Öksüzoğlu


İlgili haber Resmi Gazetede 9. Madde olarak ektedir.