27. BÖLGE ŞANLIURFA ECZACI ODASI
YÖNETİM KURULUNCA
YAPILAN ÇALIŞMALAR
Konu: SOSYAL MEDYA
KULLANIMININ SINIRLARI
İl meslek bünyesinde
oluşan bilgi kirliliği ve üyelerden gelen talepler doğrultusunda konu yönetim
kurulunda değerlendirilmiş, yürürlükteki 12.11.2025 tarihli “Sağlık
Hizmetlerinde Tanıtım ve Bilgilendirme Faaliyetleri Hakkında Yönetmelik”
incelenerek sosyal medya kullanımına ilişkin aşağıdaki
güncel ve mevzuata
tam uyumlu esasların
oluşturulmasına karar verilmiştir.
Alınan Kararlar:
1) Eczane adına sosyal medya hesabı
açılmamalıdır. Eczacının kendi adıyla sosyal medya hesabı açmasında sakınca
bulunmamaktadır. Unvan kullanımında herhangi bir kısıtlama
yoktur; içerikler mevzuat
sınırlarına uygun olmalıdır.
2) Eczane adı, adresi ve iletişim
bilgisi; harita uygulamaları, rehberler ve temel bilgilendirme amaçlı
platformlarda paylaşılabilir. Ancak bu bilgiler sosyal medya içeriklerinde
reklam, yönlendirme veya üstünlük algısı oluşturacak biçimde kullanılamaz.
3) Ücret, kampanya, indirim, promosyon, yönlendirme, “eczane günleri”,
“cilt bakımı günü”, “stoklarımızda”, “eczanemize
bekleriz” gibi ifadeler kesinlikle kullanılamaz. Teşekkür ve memnuniyet
içerikleri paylaşımı yasaktır.
4) Marka, ürün veya firma tanıtımına yönelik
içerikler paylaşılamaz. Sponsorlu
içerik kullanımına izin verilmemektedir. Ürün veya firma internet
bağlantısı verilemez.
5) Görsel içerik paylaşımlarında yönetmeliğin ilgili maddeleri
esas alınır. Bu kapsamda:
- Bilgilendirici görseller serbesttir,
- Eczacıyı veya eczaneyi
ön plana çıkaran
görseller yasaktır,
- Hasta görüntüsü, öncesi/sonrası fotoğrafı paylaşımı yasaktır,
- Yorum, beğeni ve paylaşım seçenekleri kapalı olmak zorundadır,
- Marka öne çıkarıcı
yakın çekim ambalaj
paylaşımları yapılamaz.
6) Paylaşılan sağlık bilgilerinin bilimsel
ve kanıta dayalı olması zorunludur. Bilimsel geçerliliği
olmayan tedavi, ürün veya yöntem önerilemez.
7) Sosyal medya veya diğer dijital mecralarda rıza olmaksızın kişilere
mesaj gönderilerek tanıtım yapılamaz. Sponsorlu hedefli
reklam kullanımı yasaktır. Arama motorlarında kayıt yapılabilir ancak öne
çıkarıcı nitelikte olamaz. Sosyal medya üzerinden hastalara doğrudan mesaj
yoluyla tedavi, teşhis veya ürün önerisi yapılmamalıdır.
8) Bu
kararların uygulanmasına ilişkin
denetim Odamız Denetleme Komisyonu tarafından
yapılacak olup, aykırılık durumunda Haysiyet Divanı süreci yürütülecektir.
Gereğini bilgilerinize arz ederiz.
Ecz. Mehmet Gökhan Yılan Ecz.
Mustafa
Gömük
Ecz.
Gökçe Aksoy Acar
Ecz. Muhammed Can Öksüzoğlu
İlgili haber Resmi Gazetede 9. Madde olarak ektedir.